Историята на Viber

Преди да преминем към същността на днешната тема, ето малко интересни факти за Viber, които може би не знаете.

  • Viber е основан през 2010 г. в Тел Авив от Талмон Марко и Игор Магазиник – приятели и колеги от израелските отбранителни сили, където са били главни офицери, отговарящи за информацията.
  • От 2014 г. насам Viber е собственост на японския гигант Rakuten – компания в сферата на онлайн търговията и финансовите услуги.
  • След придобиването от Rakuten, централното управление на Viber се намира в Люксембург, като компанията е регистрирана в Кипър, а преди 2014 г. опериращите центрове за развитие и проучвания са се помещавали в Израел и Беларус.

След като се запознахме с произхода и историята на чат приложението с 1.1 милиарда потребители в целия свят, ще се фокусираме върху неговото Viber for Business направление.

Viber за бизнес

С 90-те си процента пазарен дял в страната, Viber е безспорен любимец на потребителите. А вече и на родните компании, защото чат приложението е изключително ефективно и практично решение за бизнес цели в две основни направления – обслужване на клиенти и маркетинг.

Ползите от Viber за клиентско обслужване вече разгледахме на широко в отделна статия. Може да си ги припомните ТУК.

Сега идва ред на Viber като маркетингов инструмент, с който да достигнете до клиентите си, посредством индивидуални или масови маркетингови съобщения, с помощта на CRM решението, в което той е интегриран.

Защо Viber е предпочитано средство за маркетингови кампании?

Широка аудитория

Приложението има над 820 милиона активни потребители месечно, а в България Viber е лидер сред чат апликациите.

Ефективност

1 от 4 потребители клика върху Call-to-Action бутона на маркетинговото съобщение, което получава във Viber, което значи потенциален 25% CTR.

Стабилност

Процентът на доставени съобщения от Viber е наистина внушителен – цели 97%, което означава, че маркетинговите ви съобщения няма да „отидат на вятъра“.

Рентабилност

С масовите и индивидуални Viber кампании намалявате разходите за маркетинг. Viber for Business ви предоставя 10 000 безплатни сесии на месец (вижте условията на Viber), а след изчерпването им тарифите са с ниска стойност.

viber-marketing-visual1

Комбинацията от тези предимства прави Viber отлично средство за провеждане на масови и индивидуални кампании, които се възприемат положително от потребителите, а на вас носят резултатност. Ето как те могат да бъдат още по-успешни…

Маркетингови кампании с CRM + Viber

Viber маркетингът е далеч по-ефективен, когато е интегриран в CRM система и двете работят в симбиоза за постигане на по-добри резултати от кампаниите и увеличаване на клиентската удовлетвореност. От една страна се използват всички познати и любими функционалности на чат приложението, а от друга – CRM съхранява всички данни, свързани с клиентите и кампаниите.

Ето кои са основните функционалности и възможности на Viber и CRM решението – поотделно и като едно цяло:

Viber for Business

Използването на лични Viber профили за бизнес цели е в разрез с правилата на компанията, а и използването на корпоративният акаунт е в плюс за корпоративния имидж. Viber for Business е бизнес профил, който предоставя на потребителите информация за вас – лого, име на компанията, индустрия, локация, уебсайт и About секция с кратко описание на дейността. При иницииране на контакт от страна на клиента чрез вашия уебсайт, той бива препратен автоматично в приложението, където го „посреща“ т.нар. Welcome Message със съдържание по ваш избор. Това съобщение е пожелателно.

Визия на маркетинговото съобщение

Независимо от естеството на кампанията, маркетинговите съобщения посредством Viber се правят по унифициран шаблон, който може да съдържа:

➤ Снимка/картинка/графика

➤ Текст; емотикони; линк

➤ Call-to-Action бутон, който при кликване води до желаната лендинг страница.

viber-marketing-messages

Масови Viber кампании

Комбинацията CRM + Viber е отлично решение за масови маркетингови кампании и Bulk Texting (Изпращане на едно и също съобщение до определен брой контакти, без те да са във Viber група). CRM системата дава възможността за прецизно таргетиране на кампанията – избор на контрагенти по зададени критерии и кога да бъде извършена кампанията – в определени дни и часови пояси, например: делнични дни между 11 и 17ч. По този начин достигате до голям брой клиенти в желаното време, а те получават вашето маркетингово съобщение директно във Viber на телефона си.

Индивидуални Viber съобщения

Освен съобщенията с масов кампаниен характер, CRM + Viber ви предоставя възможността за т.нар. One-On-One комуникация с клиентите – те разполагат с личен чат канал с вашия бранд, в който комуникацията е двустранна т.е. те могат да се свържат с ваш представител при нужда, а вие с тях, когато искате да им изпратите персонално маркетингово съобщение или друга информация. Цялата кореспонденция от този канал се записва в досието на съответния клиент.

Приложения на Viber маркетинг

По отношение на масови и индивидуални маркетинг кампании Viber работи успешно за всякакъв тип промоции и активности.

  • Уведомление за сезонни намаления и промоционални цени на продукти и услуги
  • Покана за участие в събитие или записване за webinar
  • Информация за нови продукти и услуги
  • Събиране на обратна връзка за качеството на продукт и/или обслужването
viber-marketing-visual2

Отчетност на Viber кампаниите

CRM системата с интегриран Viber предоставя възможността за детайлен репортинг по маркетинговите съобщения/кампании изпратени чрез нея:

  • Брой изпратени съобщения
  • Брой получени съобщения
  • Брой видени съобщения
  • Брой на кликовете върху Call-to-Action бутона и визията

Чрез успешната комбинация CRM + Viber персонализирате взаимоотношенията с клиентите си посредством One-On-One маркетинг, което допринася за тяхната лоялност и за по-доброто потребителско изживяване. Едновременно с това, достигате до голям брой потребители чрез масовите си кампании, което гарантира своевременна информираност на клиентите и увеличава потенциала за реализиране на повече сделки.

InfoServ CRM разполага с Viber интеграция, която работи ефективно, както за клиентско обслужване, така и за провеждането на маркетингови кампании.

Заявете безплатна демонстрация ТУК и вижте в детайли възможностите на InfoServ CRM и Viber, които работят в перфектен тандем за повишаване на клиентската удовлетвореност, увеличаване обема на продажбите и цялостно подобряване на бизнеса ви.